OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO

Asystent rodziny

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie ogłasza nabór  kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy

Określenie wymagań związanych  ze stanowiskiem:

Asystentem  rodziny może zostać osoba, która

  1. Posiada:
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub paca socjalna lub
  • wykształcanie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na postawie art.. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2024r. poz. 177z póź.zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy  dziećmi lub rodziną, lub
  • wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną” zakres programowy szkolenia określony na postawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2024r. poz. 177 z póź.zm.)
  1. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielka nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
  2. Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika tytułu egzekucyjnego.
  3. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  5. Posiada obywatelstwo polskie;
  6. Posiada pełną zdolność do czynności prawych; oraz korzysta z pełni praw publicznych;

Wymagania  pożądane:

  1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, wychowywania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeks rodzinny i opiekuńczy, kpa;
  2. Wysoka kultura osobista;
  3. Znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  4. Umiejętność redagowania pism urzędowych.
  5. Znajomość metod i narzędzi prawidłowego diagnozowania problemów rodziny oraz zastosowania ich w praktyce pracy z rodzinami.
  6. Umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
  7. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny i prowadzenia gospodarstwa domowego;
  8. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  9. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
  10. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  11. Nieposzlakowana opina;
  12. Umiejętność pracy w zespole.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym z wykorzystaniem sporządzonej diagnozy rodziny.
  2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy  rodzin, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu  pieczy zastępczej.
  3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
  4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  5. udzielanie pomocy rodzinom, w rozwiazywaniu problemów psychologicznych.
  6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
  7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
  8. Motywowani członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
  9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
  10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
  11. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
  12. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
  13. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin ,, Za życiem” (tj. Dz.U.2020.poz.1329 z póź. zm.).
  14. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
  15. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku.
  16. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
  17. Sporządzenie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach.
  18. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
  19. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o której mowa w art. 10a ustawy z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej ( Dz.U.2005 Nr 180poz.1493), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty:

  1. CV, List motywacyjny,
  2. Kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie oraz przebieg pracy zawodowej.
  3. Oświadczenie kandydata o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelskich,
  4. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym podpisem.
  5. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego- oświadczenie o jego wypełnieniu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji - oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny.
  6. Klauzula informacyjna RODO - oświadczenie o zapoznaniu się kandydata - zgodnie ze wzorem załącznika nr 1 do ogłoszenia.

 

Termin i miejsce składnia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:

- bezpośrednio w sekretariacie MOPS,

- pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem:,, Nabór na stanowisko Asystenta rodziny”.

-e-mailem (skany dokumentów) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną)  w terminie do 18.10.2024 r.

Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy,
  2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  3. Asystent rodziny nie może prowadzić postepowania z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
  4. Asystent rodziny  w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.

Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 91 578 45 83

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. piątek, 04 październik 2024 12:26 Andrzej Ościak