Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie ogłasza nabór  kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny

W ramach projektu Wsparcie rodzin w Stargardzie  nr FEPZ.06.22-IP.01-0014/25  realizowanego przez Gminę Miasto Stargard – Beneficjenta projektu oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie będącym realizatorem projektu  na podstawie wniosku o dofinansowanie.

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy

Określenie wymagań związanych  ze stanowiskiem:

Asystentem  rodziny może zostać osoba, która

  1. Posiada:
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub paca socjalna lub
  • wykształcanie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
    z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub stadiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na postawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2025r. 49 tj.)
    i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy  dziećmi lub rodzina, lub
  • wykształcenie średnie lub średni branżowe
    i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną” zakres programowy szkolenia określony na postawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011
    o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2025r. 49 tj.)

b. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielka nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

c. wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika tytułu egzekucyjnego;

d. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

e. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

f. posiada obywatelstwo polskie;

g. posiada pełną zdolność do czynności prawych; oraz korzysta z pełni praw publicznych;

 

 

Wymagania  pożądane:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, wychowywania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeks rodzinny i opiekuńczy, kpa;
  2. wysoka kultura osobista;
  3. znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem,
    w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
  5. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  6. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
  8. umiejętność zachowania bezstronności
    w kontakcie z rodziną;
  9. nieposzlakowana opina;
  10. umiejętność pracy w grupie.

 

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
    z pracownikiem socjalnym,
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny
    i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy  rodzin, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu  pieczy zastępczej,
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzeni gospodarstwa domowego,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych
  • udzielanie pomocy rodzinom, w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowani członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  • pedagogizacja rodziców w zakresie prawidłowego wychowywania i opieki nad dziećmi,
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  • udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, o których mowa w art.76a par. 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r.-Kodeks postepowania karnego,
  • podejmowanie działań interwencyjnych
    i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  • prowadzenie treningów wychowawczych w rodzinie,
  • instruktaż w zakresie prawidłowego wykonywania ról w rodzinie, metod wychowawczych, sposobów komunikowania się,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy
    z rodziną,
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku ,
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  • sporządzenie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej
    i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka
     i rodziny:
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o której mowa w art. 10a ustawy z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej ( Dz.U.2024 Nr 1673), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty:

  1. CV, List motywacyjny,
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej,
  3. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. oświadczenie kandydata o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelskich, nieposzlakowanej opinii, nie wykonywaniu zajęć sprzecznych z pełnionymi obowiązkami,
  5. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym odpisem,
  6. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego- oświadczenie o jego wypełnieniu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji -oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny,
  7. klauzula informacyjna RODO- oświadczenie
    o zapoznaniu się kandydata -zgodnie ze wzorem załącznika nr 1 do ogłoszenia.

Termin i miejsce składnia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:

- bezpośrednio w sekretariacie MOPS,

- pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata
z dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko Asystenta rodziny”,

-e-mailem (skany dokumentów) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną)


 w terminie do 23.10.2025 r.

 

Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana
    w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy,
  2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona
    z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowania z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
  4. Asystent rodziny  w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sadowego, nauczyciela, wychowawcy.

 

Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 91 578 45 83