W dniach 01.09.2025 r. i 02.09.2025 r. w szkoleniach z zakresu umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem (agresywnym, roszczeniowym) i jego osobami bliskimi łącznie wzięło udział 35 pracowników Ośrodka – uczestników projektu „Zdrowo i ergonomicznie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Stargardzie.

Podczas szkoleń przeprowadzonych w formie warsztatowej uczestnikom została przekazana wiedza niezbędna dla skutecznej pracy z klientami Ośrodka – w zakresie precyzyjnej i efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, prowadzenia negocjacji i wywierania wpływu, zmiany przekonań u rozmówcy oraz technik i narzędzi wywierania perswazji.

W kolejnym szkoleniu dotyczącym skutecznych strategii walki z wypaleniem zawodowym zorganizowanym w ramach realizacji projektu w dniach 03-04.09.2025 r. uczestniczyło 21 uczestników. Pracownicy Ośrodka podczas warsztatów pogłębili swoją wiedzę w zakresie wypalenia zawodowego, głównych czynników mu sprzyjających, jak rozpoznawać pierwsze sygnały wypalenia i poznali jego symptomy oraz etapy. Mogli przeprowadzić autodiagnozę w tym zakresie i dowiedzieli się jakie niebezpieczeństwo zdrowotne się za tym kryje oraz jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, walczyć z chronicznym zmęczeniem i co służy regeneracji sił i motywacji do działania.

4 dni przepełnione były aktywnym uczestnictwem w warsztatach, podczas których pracownicy zdobywali ważną dla nich wiedzę i budowali niezbędne umiejętności służące dbaniu o dobro swoich podopiecznych i własne.

Szkolenia zorganizowano w ramach projektu „Zdrowo i ergonomicznie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Stargardzie” FEPZ.06.07-IP.01-0064/24-00 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.