Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Dziale Dodatków Mieszkaniowych
Wymiar czasu pracy:
1 etat
Wymagania niezbędne wobec kandydata:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie średnie lub wyższe w szczególności: administracja, ekonomia, pedagogika, polityka społeczna, prawo, zarządzanie
- staż pracy: w przypadku wykształcenia średniego min. 3 lata pracy zawodowej - preferowane doświadczenie na podobnym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
- Znajomość ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1335) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
- Znajomość ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) – w zakresie przyznawania dodatku energetycznego.
- Znajomość ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania (t.j. Dz.U.2023 poz. 1351 z późn. zm.).
- Znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn.zm.).
- Znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
- Umiejętność pracy w stresujących warunkach, pod presją czasu i różnorodności zadań.
- Umiejętność organizacji pracy własnej, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Odpowiedzialność, własna inicjatywa.
- Biegła obsługa komputera.
- Wysoka kultura osobista.
Główne obowiązki:
- Wydawanie klientom druków wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, wniosku o przyznanie dodatku energetycznego, wniosku o dopłatę do czynszu.
- Udzielanie klientom niezbędnych informacji w sprawie dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, dopłaty do czynszu.
- Weryfikacja przyjętych wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, dopłaty do czynszu pod względem ich poprawności i kompletności oraz ewidencjonowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, dopłaty do czynszu w rejestrze przyjętych wniosków.
- Wprowadzanie danych zawartych we wnioskach do bazy komputerowej.
- Przygotowywanie na podstawie złożonych wniosków decyzji w zakresie prawa do dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, dopłaty do czynszu.
- Sporządzanie list wypłat dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego. Współpraca z Działem Księgowości w zakresie realizacji wypłat.
- Terminowe i rzetelne przygotowywanie wszelkiej korespondencji w zakresie prowadzonych spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, dopłaty do czynszu zarówno dla osób zainteresowanych jak również dla poszczególnych Działów w Ośrodku oraz instytucji zewnętrznych.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Ośrodka oraz z innymi instytucjami, w szczególności z zarządcą domu i administratorem w zakresie niezbędnym do prowadzenia spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi.
- Sprawdzanie kryteriów wskazujących, że klient składający wniosek o przyznanie zryczałtowanego dodatku energetycznego posiada status „ odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej”.
- Sporządzanie zaświadczeń dotyczących dodatków mieszkaniowych i zryczałtowanego dodatku energetycznego.
- Kompletowanie dokumentów w związku ze składanymi przez stronę odwołaniami od wydanych decyzji.
- Archiwizowanie dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Warunki pracy:
- praca w wymiarze 1 etatu, administracyjno-biurowa, wykonywana przy monitorze ekranowym w pozycji wymuszonej, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych;
- praca pod presją czasu, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności, jak również współpracy z innymi pracownikami i komórkami Ośrodka oraz jednostkami zewnętrznymi i klientami, konieczność przyswojenia w krótkim czasie zróżnicowanych przepisów prawnych,,
- pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy, kolejna umowa o pracę będzie zawarta na czas nieokreślony pod warunkiem spełnienia oczekiwań pracodawcy.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- list motywacyjny,
- CV,
- dokumenty poświadczające wymagany staż pracy w przypadku wykształcenia średniego (kopie świadectw pracy),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby związane z ogłoszonym naborem ( w tym zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach a nie wymienionych w art. 22 1 § 1 K. p.)
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych);
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Stargardzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać:
- w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie ul. Warszawska 9A w godz. 8.00 - 15.00 albo
- przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo
- przesłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek pomocy Społecznej, ul. Warszawska 9a, 73-110 Stargard
w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem:
"Dotyczy naboru na stanowisko: Podinspektor w Dziale Dodatków Mieszkaniowych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Stargardzie"
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 września 2023r.
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, decyduje data stempla pocztowego.
Informacje uzupełniające:
- Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze, zostaną złożone w innej formie niż zamknięta opisana koperta albo zostaną przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane, za wyjątkiem dokumentów złożonych poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu naboru.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stroni internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru nie zakwalifikowały się jako kandydaci do pracy i nie zostały przez te osoby odebrane zostaną zniszczone 1 miesiąc po zakończeniu naboru.