
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
W ramach projektu Wsparcie rodzin w Stargardzie nr FEPZ.06.22-IP.01-0014/25 realizowanego przez Gminę Miasto Stargard – Beneficjenta projektu oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie będącym realizatorem projektu na podstawie wniosku o dofinansowanie.
Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Asystentem rodziny może zostać osoba, która
- Posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub paca socjalna lub
- wykształcanie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub stadiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na postawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2025r. 49 tj.)
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy dziećmi lub rodzina, lub - wykształcenie średnie lub średni branżowe
i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną” zakres programowy szkolenia określony na postawie art. 12 ust.3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U z 2025r. 49 tj.)
b. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielka nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
c. wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika tytułu egzekucyjnego;
d. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
f. posiada obywatelstwo polskie;
g. posiada pełną zdolność do czynności prawych; oraz korzysta z pełni praw publicznych;
Wymagania pożądane:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, wychowywania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeks rodzinny i opiekuńczy, kpa;
- wysoka kultura osobista;
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem,
w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres; - wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
- umiejętność zachowania bezstronności
w kontakcie z rodziną; - nieposzlakowana opina;
- umiejętność pracy w grupie.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym, - opracowanie, we współpracy z członkami rodziny
i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy rodzin, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu pieczy zastępczej, - udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzeni gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych
- udzielanie pomocy rodzinom, w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowani członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- pedagogizacja rodziców w zakresie prawidłowego wychowywania i opieki nad dziećmi,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, o których mowa w art.76a par. 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r.-Kodeks postepowania karnego,
- podejmowanie działań interwencyjnych
i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin, - prowadzenie treningów wychowawczych w rodzinie,
- instruktaż w zakresie prawidłowego wykonywania ról w rodzinie, metod wychowawczych, sposobów komunikowania się,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy
z rodziną, - dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku ,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- sporządzenie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej
i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka
i rodziny: - współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o której mowa w art. 10a ustawy z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej ( Dz.U.2024 Nr 1673), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagane dokumenty:
- CV, List motywacyjny,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej,
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelskich, nieposzlakowanej opinii, nie wykonywaniu zajęć sprzecznych z pełnionymi obowiązkami,
- oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym odpisem,
- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego- oświadczenie o jego wypełnieniu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji -oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny,
- klauzula informacyjna RODO- oświadczenie
o zapoznaniu się kandydata -zgodnie ze wzorem załącznika nr 1 do ogłoszenia.
Termin i miejsce składnia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- bezpośrednio w sekretariacie MOPS,
- pocztą na adres Ośrodka, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata
z dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko Asystenta rodziny”,
-e-mailem (skany dokumentów) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną)
w terminie do 23.10.2025 r.
Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana
w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy, - Praca asystenta rodziny nie może być łączona
z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. - Asystent rodziny nie może prowadzić postępowania z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sadowego, nauczyciela, wychowawcy.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 91 578 45 83