Deklaracja dostępności
Informacje ogólne
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej .
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treść niedostępna
część materiałów publikowanych nie spełnia wymagań dostępności, z uwagi na to że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowe część plików nie jest dostępnych cyfrowo niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Ościak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 915784583. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Udogodnienia dla osób głuchych lub niedosłyszących
Realizując ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 r. poz. 1824) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Link do połączenia znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej Ośrodka, można też kliknąć w poniższy odnośnik:
Strona aplikacji Tłumacz Migam
Każdy punkt obsługi interesantów wyposażony jest w pętle indukcyjne.
Udogodnienia dla osób niewidomych lub niedowidzących
Na terenie Ośrodka zamonotowane są cztery nadajniki YourWay Beacon (przy bramie wejściowej, oraz przy wejścia A, D i C do Ośrodka). Beacon to niewielki nadajnik o rozmiarach pudełka do zapałek, sygnalizujący swoją obecność urządzeniom mobilnym z zainstalowaną aplikacją YourWay. Służy do nawigowania w terenie. Zamontowane beacony dostarczają informacje tekstowe, odczytywane następnie syntetycznym głosem, wprost z telefonu użytkownika o jego pozycji oraz sprawach które moze załatwić w danym miejscu (wejściu)
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie, ul. Warszawska 9a, 73-110 Stargard Do budynku prowadzą 3 wejścia oznaczone literami A , B , C i D. W wejściu A (pok. 1) można załatwić sprawy w zakresie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. W wejściu D można załatwić sprawy w zakresie dodatków mieszkaniowych (pok.50), natomiast w wejściu C (pok. 73) w zakresie pomocy społecznej. Do wejścia C prowadzą schody wraz z platformą dla wózków. Wejście do wszystkich pomieszczeń dostępnych wejściem C jest możliwe w razie potrzeby poprzez wejście B. Sekretariat znajduje się po prawej stronie od wejścia A. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w pomieszczeniu 71 (wejście C w lewo) Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W Ośrodku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Ośrodku można skorzystać z tłumacza języka migowego po wcześniejszym zgłoszeniu